Найбільше поширення отримали шахтові прилади з наступними значеннями вантажопідємності:
До 250 кг. Підйомник переміщається за допомогою електроприводу, який можна встановити у різних частинах вертикальної шахти. Управління механізмом здійснюється за допомогою особливого пульта.
До 500 кг. Підйомник монтується в шахту з приямком або бетонованою основою. Електричний привід зазвичай ставиться у верхній чи нижній частині шахти. Розмір кабіни визначається замовником.
До 1 т. Для транспортування предметів використовується самонесуча конструкція, що знаходиться у вертикальній шахті та керована за допомогою пульта.
До 1,5 т. Підйомна конструкція використовується для перевезення вантажів між поверхами. Пульт управління знаходиться поза купе. Супровід вантажу не потрібний.
До 2 т. Пристрій оснащується потужним електричним приводом та пультом керування. Механізм застосовується для підйому важких та негабаритних вантажів у вертикальному напрямку.
Підйомники відрізняються вантажопідйомністю, вартістю, висотою підйому, габаритами і варіантами установки.
У разі неточного позиціонування клітки відносно поверхового рівня зпрацьовують кінцеві вимикачі. Вони блокують подальше переміщення кабіни. Вага розміщенного вантажу контролюється відповідними індикаторами. Перевищення допустимої вантажопідємності призводить до зупинки купе або платформи. Для контролю електричних показників застосовуються фазові реле. При порушенні роботи датчиків спрацьовує світлова і звукова сигналізація. Шахтні підйомники не призначені для переміщення людей і тварин.
Функціональні можливості механізму можуть змінюватися за рахунок установки додаткового обладнання. Розширений комплект постачання вклю-чає обмежувачі вантажопідйомності, світові індикатори та ін.
Самонесучий каркас вантажопідємної системи виготовляється з блоків, за допомогою яких конструкцію можна наростити до необхідної висоти. Комплектуючі закріплюються гайками і болтами. Вихід з вантажної кабіни може бути наскрізним, Г-образним або чотирьохстороннім. У останньому випадку виробляється установка спеціальних відкидних бортів. У кабіні монтуються двері з ручним або автоматичним блокуванням.
На підлогу купе вкладається рифлений металевий листок, який перешкоджає ковзанню вантажу. До фіксаторів кабіни прикріплюється вантажний канат, міцність якого розраховується з урахуванням коефіцієнта запасу. На бокових стінках клітки встановлюються кронштейни, що утримують кабіну в шахтних напрямних. При відключенні енергії гальмівна система фіксує вантажну клітку. Плавний спуск кабіни на перший поверх відбувається в ручному режимі.
Ліфтова шахта: особливості конструкції
Шахта для підйомника оснащується металевим каркасом, дверима з надійними електро-механічними замками і страхувальними пристроями, блокуючими самовільний рух кабіни. Для зовнішньої обшивки стін використовується міцна легована сталь. Металеві елементи обмежують доступ у шахту і запобігають попаданню посторонніх предметів.